30 tydzień ciąży

Ćwiczenia w ciąży

Ciąża jest wspaniałym okresem w życiu kobiety, kiedy to dopełnia ona sowich funkcji życiowych absolutnie. Niestety, nadal w wielu środowiskach ciąże traktuje się jako można nawet powiedzieć „rodzaj choroby”. W takim sensie myślenia kobieta powinna w czasie ciąży zrezygnować z wszelkiej aktywności i najlepiej wylegiwać się na łóżku. Nic bardziej mylnego!

Aktywność fizyczna jest jednym z najważniejszych elementów naszego życia. Bez względu na naszą płeć, wiek i możliwości, to właśnie aktywność fizyczna poprawia naszą kondycję, wzmacnia nasze mięśnie i kości, a także wpływa pozytywnie na samopoczucie. To również dotyczy kobiet w ciąży. Dla niektórych z nich ciąża jest trudny okresem, kiedy puchną nogi, odczuwa się bóle kręgosłupa, przybiera się na wadze. A to z pewnością nie sprzyja naszemu dobremu samopoczuciu. W przypadku puchnących nóg pomóc może masaż , a dokładnie drenaż nóg poprawiający przepływ krwi, nogi są po nim wypoczęte, mniej nabrzmiałe i gotowe do dalszego działania. Jeżeli chodzi o stricte aktywność fizyczną, to kobiety w ciąży mają naprawdę wiele możliwości. Aktualnie kluby fitness otwierają coraz to nowsze zajęcia, takie jak fit-up fitness, Aqua aerobic, czyli aerobic w wodzie, ćwiczenia wzmacniające klatkę piersiową, brzuch i przede wszystkim kręgosłup, który narażony jest na duże obciążenie.

W podejściu do aktywności fizycznej w trakcie ciąży może bardzo pomóc trener osobisty Kraków [http://zacznijcwiczyc.pl/], który indywidualnie dobierze kobiecie ćwiczenia dla niej odpowiednie, a co więcej nauczy ją prawidłowego relaksu. Niestety wielu z nas, nie tylko kobiety w ciąży nie potrafi umiejętnie odpoczywać. Zatem trening personalny Kraków [http://zacznijcwiczyc.pl/] nie jest zakazany dla kobiet w ciąży, a wręcz wskazany! Nie bójmy się pytać i szukać dobrych rozwiązań. Już dzisiaj zacznijmy działać!

 

REKLAMA: Jedyne w swoim rodzaju Komórki macierzyste [krewpepowinowa.pl]